Bloggkrönikan 2011

Ja, när jag läser Bloggkrönikan 2010 så kan jag säga att tävlar vi i resor så vann 2010 det här året med hästlängder. Ifjol var jag till Polen, Rumänien, Italien och USA. I år har jag varit till Helsingfors och Stockholm och Vasa. Superspännande. Måste skärpa mig till nästa år!
Men helt händelselöst har det väl inte varit! Jag tror jag skrev att 2011 ska bli det bästa träningsåret hittills och det har det nog banne mig varit. Svartbälte i taekwondo for fuck sake!
Sen har ju lite annat hänt också:

Januari

 Året inleddes på bästa vis med att min Sandra fick sin Peter. Jag var toast madame och var lite nervös osv - men kul som tusan hade vi! Nyårsbröllop e grejer det!



I januari gjorde jag också ett litet matäventyr och föjde för första gången en diet. I två veckor detoxade jag med andra Jenny. Vi åt ibland konstiga saker och ibland väldigt goda rätter. Kolla in kategorin "Detox" om du vill läsa om vad vi åt. Läs det här inlägget om du vill veta vad jag tyckte sen när de 2 veckorna var förbi.

Jag fyllde 29 och blev uppsjungen med skumppa mitt i natten! 29 år... det betyder förresten att jag i år fyller **.

Jag var första gången på det gigantiska träningskonventet Nike Blast och blev nästan religiös. Något av det roligaste jag gjorde på hela året. Vilken grej!

Jag gick också instruktörsutbildning i taekwondo. Också det väldigt trevligt och lärorikt.

Bloggmässigt gjorde jag en fotoutmaning - som jag aldrig fullföljde helt ut.



Februari



Inspirerad som aldrig förr efter Nike Blast så tränade jag som ett fån i februari. Det var så roligt! Jag inhandlade en gymboss (som jag nu inte använt så himla mycket ärligt talat) och tränade en hel del kettlebells. Jag skrev också några inlägg om Nike Blast om vilka tankar det gett.
Jag tränade antagligen för mycket och fick lite feber. Årets ända lilla förkylning. Den höll inte i sig länge - men jag myste så länge jag hann i nya filten som Mommo virkat åt mig. Den är så fin!

Sen var jag också till Härvlax och hade en mysig  lång brunch med tjejerna i Nykarleby. Rita var och visade upp sin lilla Melker bland annat.

Även en trevlig eftermiddag på Dinos med Sandra och Milla. En riktigt "nu pratar vi om livet över ett par öl"-kväll.


Mars


Mars var en bra bloggmånad! Åtminstone om vi bara räknar antalet inlägg.
Vår vän Tero kom hit från Lahtis och höll ett träningsläger åt oss i Mariehamns taekwondoklubb. Match var temat och det var som alltid väldigt intressant, tungt och inspirerande. Jag skrev ett långt inlägg om hur skön känsla i kroppen man har efter ett matchträningsläger. Inte mycket som slår det.

I mars drog jag igång med morgonträningen också och bloggade en hel del om träning överlag. Bodycombat fick vara med lite också.

Jag shoppade skor! Beställde snygga mockapumps från Topshop och handlade 2 par boots i Sverige. Väldigt bra köp. Sen inhandlade jag ju min iPhone också och den blev det en hel del funderingar kring.

Jag var också tillsammans med Tessi och Kim och testade Timjans amerikanska brunch. Den var suverän!


April



April då. Kungabröllop i England och hatthysteri. Vårkänslor och solsken. Våren gör alltid att det är lite roligare att gräva i garderoben eller att köpa nytt. Jag inhandlade min gula Filippa K tröja som jag spanat in för länge sen. Den har hängt med hela året. Många outfits-inlägg blev det i april och jag skyller på våren.

Jobbet bjöd på ölprovsmakning och rundtur på ålands ölstolthet Stallhagen. Väldigt intressant och gott. Jag har ju väldigt festliga kollegor så vi hade det jätteroligt!

Annat som hände: Nya tidningen StyleBy lanserades och tidningsjunkie som jag är var jag väldigt glad!
Jag shoppade en jättefin läderjacka när jag var till Stockholm och gick på stan med mamma och syrran.
Jag kokade mjöd för första gången. Det blev en hit!
Jag var på bodypump och skrev ett argt inlägg om hur man inte kan sova med för mycket träningsvärk.
Bland annat.


Maj


Maj! Ännu mera vår och nu var det lite party på gång också. Vi började med Vappen. Kaaja och hennes Jens dök upp och vi välkomnade dom med att bära ner stolar och vodkaflaska och välkomna dom när de steg av bussen. En bra vappen!

En balkongfest hade vi också. Jag bakade tårta! Därefter drog vi till Arken och fortsatte att ha det trevligt.
Inte fest kanske - men ett ordentligt balkonghäng hade jag med Karro. Vi drack skumppa och pratade snusk.

I mitten på månaden bjöd jobbet på det stora äventyret. Vi åkte till Nådendal spa, hade las vegas show och såg på ishockey-vm på samma gång. En lång och blöt och skitrolig helg!

En bloggträff i Mariehamn. Jill var för första gången på holmen och vi träffades en liten stund. Roligt att träffa människor man lärt känna via bloggen. Jill - välkommen flera gånger!

Andra inlägg: jag bloggade om beach2011om stress och så inledde jag och andra Jenny våra morgonlänkar.


Juni







En månad när vi åkte cab till ÅSS-lunchenjag sprang en hel del, jag njöt av sommaren och väntade på semestern. Firade midsommar uppe i pampaslandet och var till stranden med fabbo Kaj och hans prinsessor.
Photoshoot med Tessi hann jag med också.


Juli




Semestermånaden! Som jag längtat. Inledde starkt med det stora Bältesprovet. Efter att ha offrat många nerver och 10 liter svett i den 30-gradiga värmen så klarade jag det. Jag var säker in i det sista på att höra att jag skulle bli underkänd så när jag fick höra att jag klarat det tog det en bra stund att smälta.
Efter bältesprovet tillbringade jag en vecka i Helsingfors med Kim. Utan telefon också eftersom jag glömt laddaren. bra inledning på semestern.
Annat som rymdes under semestern var en lång stund uppe i Härvlax med mamma och pappa (vi golfade en hel del), ett ninjutsuträningsläger, några sköna dagar på stranden och 3 säsonger Sons of anarchy! Och lite Rock Off förstås. Man bor ju på Åland!

Avslutningsvis deltog jag och Kim i Teros bröllop i Lahtis. Ett bröllop med taekwondouppvisning - det är inte varje dag det händer.


Augusti




Semester är slut och jag inväntar slutet på Augusti när jag skulle till Stockhom på ATM utbildning i Bodycombat. En avancerad kurs för Bodycombatinstruktörer.

Framtills dess gled månaden på med ett besök av herrskapet Widdas och sen av Nasse och Emma. Därefter en kväll på Arken och Paf Open. Ett sista försök att njuta av sommaren. Ett bra försök!

Jag var också i Nya Åland i en stor artikel om mitt bältesprov.

September


ATM-utbildningen lade sin prägel på den här månaden. Först avslutades hela kursen med att vi fick stå på scenen med Les Mills världsstjärnor på Super Saturday och teama slutlåten på nya releasen inför ett fullt Globen. Jag dog nästan av lycka!
Därefter snöade jag in mig på mitt bodycombatinstruerande och försökte jobba med alla nya verktyg jag fått under utbildningen. Jag andades Bodycombat.
Bloggen uppmärksammades i magasinet "Mina Nya Skor". Häftigt! Tessis foton fick också vara med:

I samband med Super Saturday gjordes årets största shoppingrunda i Stockholm också och gav en skön helg med Sandra på samma gång.

Skördfesten firades stort på Åland och jag och ett gäng var ut och körde hela dagen! Jag tog MÅNGA bilder.

Vi började också med nunchakuträning. En liten koordinationsutmaning.
Ja, så var jag kattvakt också.

Oktober



Oktober var en riktigt bra träningsmånad. Jag styrketränade på morgonen före jobbet, jag var frisk, motiverad och på bra humör.
Jobbet hade fest på Alandica med trollkarlar och trubadurer. Väldigt trevligtt.

Jag bloggade en hel del om Versace for HM - som jag i slutändan inte köpte ett enda plagg ifrån. Tessi tog foton på mig igen och min fot hamnade på Rosa Bandet-galans programblad.

Testade Les Mills corepass CXWORX för första gången och gjorde också världens godaste hemlagade pizza den här månaden.



November





Den här månaden var det fart och fläng. En helg i Åbo där Mariehamns taekwondoklubb och Futoukai från Vasa hade gemensamt träningsläger i samma dojang som finska landslaget använde.

Två helger i Stockholm också. En lördag på Stockholmsmässan och en kväll på Cirkus med Lena Ph. Båda gångerna med syrran och hennes Jonas.

Jag cyklade nästan omkull och smällde till smalbenet ordentligt. Skönt!

Köpte också två skor från Nowhere. Kickass!


December


Här är vi nu - sista dagen på den här månaden. December känns som en lång månad när jag tänker tillbaka. En stressig månad där nya Bodycombatprogrammet skulle lanseras, julklappar köpas, väskor packas inför julen osv osv.

Jag var på buzz-kväll hos en kollega och hade superskoj och jag hann också en annan helg på födelsedagskalas med utgång till Kino.
Den traditionella julgodiskvällen avverkade jag och Tessi hos andra Jenny. En höstlång godisstrejk tog då sllut.

Jag bloggade om träningsnojjor och träningsglädje...

Jag beställde en ny handväska som julklapp åt mig själv!

Mariehamns taekwondoklubb hade julfest enligt traditionens alla regler!

Det blev till sist en skön helg jag fick med familjen på jul och och en rolig uppesittarkväll med flickorna. Kan man kräva mer? Tog också en ordentlig träningsvila över jul för att sen avsluta hela året med en smällkaramell på gymmet. 2 timmars Bodycombatpass bjöd jag och Kicki på dagen före nyårsafton. Vilket betyder att jag kommer att skåla in nyåret med träningsvärk. Härligt!


Det och mycket mer har hänt på bloggen det här året. Ska se vad som händer 2012. Jag tror det kommer att hända en hel del intressanta saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar