Stockholmsmässan


Ja, så var man tillbaka på holmen efter en trevlig stund i Stockholm.  Puböl på fredag och sen sovmorgon på lördag för att sen dra iväg till Stockholmsmässan. Allt för hälsan och Mitt kök stod på programmet.

Allt för hälsan startade vi med. Jag måste säga att jag brydde mig inte så farligt om den här. Jag längtade till den andra och jag var väldigt otålig. Det är mycket som ryms in under ordet hälsa konstaterade vi. Kuddar, filtar, doftljus, choklad och träning för att nu nämna några. Så mycket jag inte bryr mig om kan jag säga. På scenen hade de  SM i make-up eller nåt liknande. Vad har smink med hälsa att göra? Det förstod jag inte. Går det under välbefinnande eller nåt?
Choklad däremot förstod jag så jag gick ut från hälsomässan med en påse innehållandes 3 chokladplattor från pralinhuset. Jordgubbschoklad med havssalt och chili bland annat. Fick en sådan av Greven och Emma i somras och det är något av det godaste i chokladväg jag ätit.


Mitt kök skulle lika gärna kunna heta Mitt barskåp för det var nog viner och andra drycker som dominerade. För 80 kronor fick man ett vinglas och fem drinkbiljetter som man sedan bytte ut för smakprov. Väldigt trevligt. Vi gick runt och provsmakade goda viner, choklad, lakrits, yoghurt, kött, korvar, ostar, pepparkakor och sylt.  Lite kändisspotting också förstås. Kajsa Bergqvist var där och pratade om sina viner, Paulo Roberto berättade om olivoljor, Jan Johansen underhöll med gamla rockdängor och Dogge stod och gapade om nån räksmörja.
Nej nu tror jag bilderna får tala för resten.










 Det här vinet var gott!




 Roodeberg var inte lika bra - men helt godkänt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar