Min hemlagade pizza

Mamma ville ha receptet på min pizza. Klart du ska få! Puss!

Jag gjorde botten på pizzan enligt rutiga kokboken. Jag dubblade 4 personers receptet eftersom det är roligt att ha lite till nästa dag också.

Tomatsåsen gjordes enligt följande: två små lökar (hackade) och 3 vitlöksklyftor stekte jag upp i en blandning av vanlig olivolja och chliolja. Chilioljan jag har är så stark så det går inte att använda bara den. Sen lade jag i  ekologiska krossade tomater och så kryddade jag med allt jag kom över. Ganska mycket peppar, salt, pizzakrydda, paprikapulver osv.. Jag lät det puttra på en stund.

Sen kavlade jag ut pizzabotten så den blev så tunn som möjligt, lade på tomatsåsen och sen lade vi salami, ananas, inlagd paprika och ost på. Inga svårigheter alls - men endå blev den så förbannat god! Det är nog tomatsåsen som är tricket - få till en smakrik sådan och du är i himlen vid första tuggan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar