träningen

Jag brukar inte sova dåligt, men inatt har jag legat och vridigt mig tills jag höll på bli vansinning. Jag skyller allt på träningsvärken från måndagens bodypump-pass. Jag har haft riktigt varmt inatt och det har varit en irriterande känsla i kroppen. Speciellt mina lårmuskler har kvidit av smärta. Himmel vad arg jag var.
Jag gav mig därför tillåtelse att sova vidare när klockan ringde klockan 6 imorse, men steg nog upp några minuter efter iallafall. Inte får man ändå nån skönhetsömn efter det. Och mitt hår var smutsigt. Så jag studsade iväg till gymmet och stämplade in kl 07.05.
Jag tränade rygg idag, enda kroppsdelen som inte lider av sviterna från bodypumpen. När jag nästan var klar kommer Victor från receptionen och frågar om jag kunde vikariera Jessica på kvällens kettlbellspass. Hittade ingen orsak varför jag inte skulle göra det - så då var kvällens planer spikade.

Så, det var det om det. Jag kan åtminstone konstatera att jag har rutin på mina morgonträningspass nu. Jag kommer inte undan. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar