Gymboss

Jag fick ett paket på posten här i veckan. Gymboss. Det är en intervalltimer som man kan använda när man kör intevallträning eller tabatapass exempelvis. Jag matade den med batteri idag och testade att ställa in den osv. Väldigt enkel att använda och jag tror bestämt att jag ska använda mig av den nästa gång jag tränar med kettlebells själv.
Jag tänker också testa det kettlebells tabata-pass som snälla Petra på sportyspice-bloggen lade upp. Ladda hem träningsprogram där om ni vill.
Man kan ställa in två olika intervaller, så om man kör tabata-receptet kan man lägga in 20 sekunder då man jobbar och 10 sekunder vila däremellan. Perfekt att ha timern som sköter larmet så man behöver bara vänta på pipet och inte se på klockan själv.

Jag återkommer säkert sen när jag använt den om hur den var som träningskompis.


Jag beställde från gymboss.com. Ett minus är att jag beställde en rosa trodde jag.. fast jag kan ha klåpat själv när jag klickade i beställningen.. är osäker där. Annars inget att klaga på - den shippades från USA och dök upp ca 2 veckor efter beställningen.


Nu kära marklars är det taekwondo som gäller!

1 kommentar:

  1. Fick du betala några tullavgifter osv. utöver priset för gymboss och fraktavgiften?

    Skriv gärna vad du tycker om den nu när du använt den.

    SvaraRadera