Bröllopet då?

Vi var ju på en snabbisrunda till Lahtis på bröllop i helgen. Den enda jag och Kim kände var brudgummen. Vi hade inte ens träffat bruden eller visste hur hon såg ut. Vi hade heller inte varit till Kärkölä där vigseln hölls, men det fixade vi fint. Till och med utan GPS - det är väl en bedrift nuförtiden. Hursomhelst så har vi kört motorväg så det står härliga till.

Det var ett litet bröllop - enkelt och klart. Bruden var förstås vacker och jag min blödiga tönt blev ju tårögd direkt hon steg in i kyrkan. Hon fick sig en fin man iaf - Tero är en så snäll och fin människa. Vad prästen pratade om förstod jag inte riktigt eftersom det gick på finska och det ekade ganska bra i kyrkan.. men han pratade åtminstone i nåt skede om att äktenskapet är en kampsport. Hehe... Tero är ju en duktig (taekwondoutövare, tränar och tävlar för finska landslaget ) så det la sin prägel över bröllopet.


 Den här fröken försökte konkurrera ut både bruden och bröllopsfotografen. Oj vad jag skulle ha velat se fotonen hon tog. Hon tog på allt och alla hela kvällen. haha! Smickrande också när hon fotade ur grodperspektiv..

Och vad är nu en bröllopsfest utan en taekwondo-show. De var duktiga de här killarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar