Bloggkrönikan 2014

Gott Nytt År!

Det är nytt år och dags för en bloggkrönika i vanlig ordning. 2014 var ett år som jag verkligen kommer att minnas pga många saker men bland annat för att jag har varit gravid över större delen av året. Det i sig säger ju att 2015 kommer att bli ett sånt spännande år så jag kan knappt bärga mig.

(Blogg)året 2014 - here we go!


Höjdpunkter: Mariehamns taekwondoklubb fyllde 5 år och vi blev också tillfrågade att ha en uppvisning på Idrottsgalan.

Jag sysslade med: Stå på händer var något jag tog varje chans att träna på. Hade stora förhoppningar på att jag i slutet på året skulle våga gå på händer. Nu tog ju livet en liten annan vändning så det målet är längre borta i framtiden.







































Februari hade fokus på träning och hälsa - precis som det ska va!

Höjdpunkter: Inget tävlar med Nike Blast. Jag inkvarterade hos Kaaja och vi fitness-festade hela helgen. Älskade Nike Blast!

Jag sysslade med: morgonyoga på Avancia drog äntligen igång och jag var en flitig besökare hela våren. Underbara Tabita gjorde måndagmorgnar till något underbart. 











Mars: 

Höjdpunkter: Två ordentliga födelsedagsfester! Min fina bästa systerdotter och gudbarn Moa fyllde 1 år och Tessi fyllde 40 och för henne hade vi ett ordentligt överraskningskalas.

Jag sysslade med: mera yoga, jag njöt av vårljuset och så experimenterade jag i köket och gjorde quesidillas och chokladmousse på kokosgrädde.












April:

Höjdpunkter: Inte mycket som slår den här månaden. Jag, Jane och Kim åker till New York och blir graderade av vår stormästare Richard Chun. 2:a gradens svartbälte i taekwondo är det jag får. Otaliga mängder nerver gick åt.
I april var det också påsk och vi hade trevligt besök både från Stockholm och österbotten.

Jag sysslade med: att träna taekwondo inför bältesprovet, samt förbättra fysiken så gott det gick. Gjorde också ett roligt photoshoot med Tessi vid Bomarsund.





































































Maj:

Höjdpunkter: bloggmässigt dyker New York-inläggen upp på bloggen. Var också på en jätterolig fest som ordnades från jobbet.

Jag sysslade med: Jag hoppar på bänkpressträning med pojkarna igen efter att ha haft lite paus pga taekwondon. Även annan styrketräning hinns det med.
Jag gick väl och blev på smällen här också - men det vet jag inget om.
Jag, Jane och Kim var också och tog lite foton till Ramsholmen.














Juni:

Höjdpunkter:  På bloggen hände inget speciellt men bakom kulisserna var det positivt kaos. Jag lade ihop ett plus ett och konstaterade att jag var gravid.

Jag sysslade med: vi renoverade poolgården och gjorde en yoga-utmaning.

Jag - gravid i vecka 5-isch. 




 Juli:

Höjdpunkter: Jag hade semester. Åkte upp till Hirvlax och njöt av en av de varmaste somrarna på evigheter.

Jag sysslade med: att anpassa mig till en graviditet. Träna lite, åt massor och vågade berätta åt de närmaste vad som var på gång.







Augusti:

Höjdpunkter: Vi sparkade igång taekwondogänget med en liten samkväm i vårt hus. Det var också skördetider i trädgården.
Min vän Sara kom på besök!

Jag sysslade med: Jag fotade lite outfits och gjorde en populär granola.




































September: 

Höjdpunkter: alltid en månad där det händer mycket. Jag inledde med Les Mills Supersaturday. Mariehamns taekwondoklubb ordnade kickboxingläger med Jarkko Jussila och jag gjorde det också officiellt att jag var gravid och tog dessutom mammaledigt från instruktörsskapet på Avancia.

Jag sysslade med:  jag blev lite piggare och tränade på ganska bra. Magen började synas och jag kände mig lite friare än när jag bara själv gått och burit på hemligheten. Humöret var på topp!









Oktober:

Höjdpunkter:
Oktober följde lätt upp september med massa aktiviteter. Intressantaste var workshopen vi i taekwondoklubben ordnade med Tom Witting i neurologisk träning.
Roligaste var när mamma och pappa kom på besök.
 Andra roliga händelser var Betnér och Ismails show "En skam för Sverige" och invigningen av Tessis studio Blick.
Mammalådan från FPA kom också på posten.

Jag sysslade med: att få större mage. Älskade den växande bulan som nu var i en perfekt lagom-storlek. Att klä sig har nästan aldrig varit roligare.







November:

Höjdpunkter:
November inleddes med Halloween-firande, sen firade jag och alla mina Crosskey-kollegor att företaget fyllt 10 år och dagen därefter drog jag iväg till Stockholm för att avnjuta lite Moa-tid och musikalen "Livet är en schlager". Avslutade med att fira Lilla Jul med att koka tomtegröt och julpynta. 
Bästa på hela månaden var ändå att vi fick ett rum klar-renoverat i källaren.

Jag sysslade med: att bli ordentligt förkyld och därmed inledde jag också en träningspaus som räckte hela året ut. Jag hade också sammandragningar som gjorde mig orolig för en liten stund. Tehy-strejken satte sin prägel på tillvaron.















































December:

Höjdpunkter: Julfest med taekwondoklubben och julfirandet i Hirvlax och Vasa. En annan fin sak var träff med fina vänner bl.a. paranoid-brudarna på julannandag vid Cafe Bildström i Nykarleby.


Jag sysslade med: att på jobbet förbereda mig för mammaledigt. Åt alldeles för mycket julgodis. Gick in i tredje trimestern. Växte och blev ordentligt tjock. Nu är inte graviditeten nåt att leka med längre. Firade in nya året med alkoholfritt rött vin och god mat i gott sällskap.


Behöver jag säga att Moa stal showen den här julhelgen? 















2 kommentarer:

  1. Alltså vad graviditeten passar dig! Det bara lyser om dig! :) Lycka till med sista veckorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen tack! :) Jo, jag trivs nog ganska bra som gravid, fast jag samtidigt känner att det här orkar jag nu inte göra flera gånger. ;) Tack - hoppas det blir bra sista veckor! Kram!

      Radera