Hemgjord granola



Jag är ju inte precis först i världen med att göra egen granola. Det hände åtminstone förra helgen och det var precis så enkelt som "alla" säger att det är. Jag älskar granola. Tyvärr är de flesta i butiken full av onödigt socker och annat onödigt och när man äntligen hittar Pauluns granola (som är så god) så konstaterar man att det här blir en dyr vana.

Nu har jag inte räknat på hur dyr min hemgjorda granola blev så vågar inte jämföra priset nu. Däremot fick jag mer än vad som finns i Pauluns förpackning + att jag vet exakt vad min granola innehåller: havregryn, nötter, frön, kokosolja, agave och lite gojibär och kanel. Typ.

Andra Jenny tipsade om det här receptet och det är bara ett av många. Jag följde receptet ganska till punkt och pricka. Lite flexade jag med vilka frön jag hade i men annars rakt av.

Resultatet väldigt godkänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar