All in på julstämningen!

Imorse vaknade jag före sju och klockan sju orkade jag inte vänta längre så jag steg upp. Så ivrig var jag att få sitta och inta julstämning av julljusen och julpyntet (och det städade huset). Kim tyckte jag var töntig som var så besatt av julstämning. haha!
Mysiga långa lugna morgnar är något jag älskar. Njuta av gott morgonkaffe och en god frukost till tända ljus är magiskt!

Det har varit en produktiv helg annars. Målen som sattes igår uppfylldes ganska bra (jag har lite dammsugning kvar att göra). Vi fick klart förrådet och idag har vi städat och flyttat in saker vi ska ha där. Lägg på en sortering av allt också.
Förutom det så kokade jag risgrynsgröt för första gången igår. Festade till det och blandade i vispgrädde och kanel så det doftade jul i hela huset. Den blev jättegod, men 4 portioner räckte ingenstans.
Nu sitter jag och mumsar i mig en jultårta! Undrar om det är gravidhormonerna som har är att skylla nu när jag är så jul och pynt-besatt? Who knows - kul är det hursomhelst!





Min älskade julstjärna. Är så sjukt nöjd över den ännu fast det är flera år sen jag köpte den. Tyvärr får man ju aldrig den bra på bild - men man kan skymta längst ner hur den egentligen ser ut.


Såhär såg det ut i förrådet igår kväll. Det här är före städning så hyllorna har just nu ett stort lager byggdamm på sig. Elfa-hyllorna och skåpen fanns i rummet före renoveringen så det är vi tacksamma för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar