Mammalådan

En liten milstolpe igen då. I fredags fick jag hämta ut mammalådan från posten. Jag var lite överraskad för jag hade redan glömt att den skulle dyka upp - eller så förväntade jag mig inte att den hade så snabb leverans .
Att ha förmånen att få en hel låda med saker inför bebins ankomst är lyxigt måste jag säga. Mycket av kläderna gick i retrostil i 70-tals brunt, grönt och orange men även mycket i vita nyanser och turkost. Brunt och orange är kanske inte färger jag skulle välja själv, men jag tänker inte klaga. Det är mot mina principer att klaga för en gåva. Jag kunde ju välja pengar istället om jag inte gillade den dessutom. Sen återstår ju att se vad som används. Det har jag ju ingen aning om.

  Jag tänker att den här mammalådan fyller en mental funktion också. Inte bara det ekonomiska eftersom det är saker som är värda en hel del.  Åtminstone när man som jag väntar första barnet så känns det ibland som en stor uppförsbacke med att skaffa sig saker man behöver, för att undvika att man står där i vild panik när man kommer hem från BB. Det ger en liten start och en liten mental skjuts att börja på. Att fatta att det kommer en ny typ hit snart. Det blir lite mer realistiskt när man ser den där lilla mössan, den mjuka borsten och febertermometern.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar