En musikal, en firmafest och en förkylning

Finns det någon gång man uppskattar livet och välmående så mycket som när man just frisknat till efter en jobbig sjukdom?
Jag åkte på en förkylning på söndageftermiddag när jag var på väg hem från Stockholm.  Natten till måndag fick jag feber och sen sov jag mig igenom måndagen pga en huvudvärk av det värre slaget. Tack vare panadol och ännu mera sömn vaknade jag halv tio på kvällen och mådde ganska ok. Jag var ännu hemma idag för att känna efter läget.

Det var en tuff helg som helt klart vann över mig alltså. Fast det var ju helt klart värt det. I fredags hade vi 10 års jubileum med jobbet. Middag på Indigo och sen fortsatte festen på nattklubben Kino. Att mingla på fest och vara gravid gjorde ju att mingelsnacket blev lite ensidigt förstås. Det handlade om frågorna: när är du beräknad? och hur länge ska du jobba?. Fast det gjorde inte mig så mycket - det var ju lätt att prata om det iaf!
Jag var i säng ungefär klockan 1 på natten sen för att därefter stiga upp tio före 6 för att packa väskan och åka iväg till Vikingterminalen.

I Stockholm träffade jag syrran och vi gick på stan en stund. Vi var bl.a. till butiken Glam mom som finns på regeringsgatan. De har en webshop också som jag spanat in många gånger. De har supersnygga amningsbehåar och de verkade också ha bra expertis i ämnet. Eftersom jag inte visste om det kommer fler chanser före BF att besöka butiken så ville jag dit nu. Jag kom ut ur butiken lite fattigare om man säger som så - men fick också med mig bra saker. Ska visa i nåt sernare inlägg när jag har foton.

Bästa med hela helgen var förstås att jag fick träffa min systerdotter Moa. Det är så spännande att träffa henne varje gång när hon hela tiden ändras och har lärt sig massa saker. Nu var det mycket energi och hon kunde mycket mera ord än sist jag såg henne. Hon var också väldigt fascinerad av min mage haha. Lyfte på min tröja så hon skulle få se den och sen lyfte hon på sin tröja för att se på sin egna mage.

Efter att Emmelies Jonas gjort en god middag och jag tagit en tupplur så drog jag och syrran iväg till Circus. Musikalen "Livet är en schlager" är ju baserad på filmen som Jonas Gardell skrivit manus till och den var förstås helt ljuvlig. Alla låtar var schlager och tonartshöjningar fanns det gott om. Helen Sjöholm och Peter Jöback sjöng förstås som gudar. Johan Glans som spelade Helens man var väldigt rolig som vanligt och Jonas Helgesson var också helt otrolig i sin roll som cp-skadade David.
Mest imponerade Peter skulle jag säga. Han spelade transan Candy och han var väldigt övertygande som kvinna. Vilka ben!
Det enda vi var lite skeptiska till var rollen Sabina som var lite överspelad.
Tårarna rullade både i början och slutet på musikalen och det var självklart stående ovationer i en evighet efteråt. Jag rekommenderar den varmt som ni förstår. Jonas Gardell är ett geni.










Bilder från vänster uppifrån: 1. Bandet Vi3 spelade på efterfesten på Kino. bra drag i det cover-bandet! 2. Mysigt utanför GlamMom-butiken. 3. Vi åt lunch på kändiskocken Melker Anderssons hamburgarhak Vigårda 4. Vem gömmer sig där?  5. MOA!! 6. Moa och två töntar i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar