Ett försök till bowling och ett besök på Griffins' Steakhouse






En helg går snabbt när man fyller den med roligheter! Som förra helgen! Jag och Kim åkte över till Stockholm på lördagförmiddag och träffade upp resten av min familj i syrrans lägenhet. Där firade vi lite tidig ettårsdag åt Moa med att öppna lite paket. Jag och Kim hade köpt en röd drake (gosedjur som Moas mommo tolkade som en häst. Hmpf!) och en humla från Brio. Humlan lät när man drog i den och den passade perfekt att släpa efter hennes brio-vagn som hon skuttade från ena sidan av lägenheten till den andra i en oändlig loop. Hon stannade när hon kom till väggen - väntade att nån skulle komma och vända henne och direkt man lade ner henne på golvet så var det full fart framåt till nästa vägg. haha! Sötnoten!



Vi hade planerat in minigolf vid O'Learys enterainment center men det var fullt när vi kom dit. Bowlingen bredvid var fullbokad till klockan 23 på kvällen så vi gav upp och ringde till ett ställe i stan och bokade två bowlingbanor istället. När vi äntligen har tagit oss dit så har de nötterna dubbelbokat oss. Så vi gav upp och gick istället till Griffins' Steakhouse. En bokning som gällde! Vilken mysig restaurang det var! Älskade inredningen. Maten var också väldigt god. Jag åt den godaste köttbit jag ätit på år och dar. Det enda roliga var väl desserten. Först kommer de in med ett stort fat banan split åt dom som beställt det. Därefter serverades "bakat äpple" som visade sig vara en halv glasskula och nån liten äppelbit. Ja ni kan se på bilden här längre ner. Fniss. (jag hade inte beställt det)


Sen ägnade vi i enligt ny familjetradition kvällen åt att försöka välja en film på netflix - efter en timme valde vi till sist en pixar-film som vi sen inte orkade se till slut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar