Sara

Ja, min bloggutmaning* sket sig nu 3 dagar i sträck. Först har jag haft en fin och värdefull gäst så då finns inte utrymme för bloggtid. Iförrgår var hela huset utan ström och internet pga renoveringsjobb så då förstår ni att jag var chanslös. Sen igår hade jag bara fullt program och prioriterade lite soffhäng med Kim istället. Jag får väl kompensera med massor av uppdateringar då?

Sara - min fina vän från högstadie- och gymnasietiden kom via Åland när hon reste upp från Köpehamn till Nykarleby. Hon kom på söndag och åkte mot Åbo sen på måndag. Söndagen var lite regnig emellanåt men vi hann med lite småturistiga saker som att äta ålandspannkaka och se på utsikten hos Uffe på berget. Sen körde vi till Kastelholms slott där vi gick runt lite och låg länge på en brygga en lång stund och njöt av augustivindarna. Ett riktigt moment om jag får säga det själv. Det är nåt speciellt med Augusti. Och att få dela en lugn stund med en fin vän.
Sen åkte vi hem - promenerade in till stan och njöt av gott plåtbröd på Niska.
En riktig hänga med kompis-dag. Som förr i tiden nästan. Älsk på den dagen!



 Torra ovårdade fötter är ett augusti-tecken. En sommar har gått och är snart förbi.














*blogga varje dag i 2 veckor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar