Bloggkrönikan 2013

Ja, bloggmässigt har väl 2013 varit en svagt år från min sida - men några inlägg har jag producerat ändå. Trots det har det hänt stora saker. Livsviktiga saker. Jag har flyttat in i mitt hus, blivit moster och skaffat katt. Bara det.

Så, vi gör det här nu då!

 Januari!
Här fanns inte mycket tid för bloggen. Datum för flytten till huset närmade sig och det var mycket att göra på huset. På samma gång körde jag hårt igång med styrketräningen. Tre morgnar varje vecka var jag på gymmet (morgnar krockade inte med renovering). Motivationen hög och my God vilken karaktär jag hade.
Februari! Vi hade flyttat in i huset och inledde med att vara kattvakter åt grannkissorna Winston och Mulle. Hade även pappa på besök och vips så var golvlisterna på plats.  Jag lade på  80 kilo i marklyft och kände mig som en kung. Skottade snö så min axel nästan gick ur led.
Träningsvågen var ännu hög och jag klarade av min första chin. EPIC moment. Här en bild från källargymmet - där man inte kan komma högre än såhär eftersom man slår huvudet i taket.






Mars!
Viktig månad. Det här hände:

Moa virade mig runt lillfingret och där tänkte jag stanna.

Annat som bloggades om var Jane som fick sitt svart bälte i American style nunchaku:

April!

Vi körde igång hälsoåret på jobbet med fystester på Medimar. Började också löpträna lite - det var ju vår ändå. Tränade bänkpress första gången på ett halvår och kunde konstatera att jag blivit mycket starkare. Eller så hade pannbenet växt efter vårens styrketräning.
Hade påskbesök  från Vasa:






Maj! Hade en liten motivationssvacka i träningen, men den gick om. Jag gjorde de omtalade bananplättarna...

I maj påbörjade jag även en squat-challange, men slutade efter en tid pga att jag var uttråkad (och det var lite jobbigt). Vi hade även säsongsavslutning med taekwondoklubben:

Juni! Åkte på personalresa med gymmet och vi fick testa på poledancing på Dancing Queen studio. Riktigt skojigt att göra svåra tricks.  Jag sprang ännu mera och på fritiden grävde jag grus i trädgården. Det var mycket grävande i juni - men resultatet blev ok!
Vi var också och såg Samsam som just blivit född. Men här visste vi ännu inte att hon skulle bli vår.

Juli! Inledde semestern med ett taekwondoläger, Varmt och soligt var det. Vi jobbade på utsidan med huset. Målade fasaden och kylde ner oss i poolen på eftermiddagen. Det var soligt på Åland i juli. Gick även poledancingkurs på gymmet. Kokade min första egna fläderblomssaft.


Det blev också en tripp till Hirvlax. Moas dop och en helg med det mest perfekta vädret.

Augusti!
Ett till träningsläger med taekwondoklubben. Med besök från Vasa och  festligheter efteråt.



Vi hämtade SamSam. Vårt lilla gullegryn.

Sen körde jag igång hårt med träningen också eftersom jag var lite rädd för utmaningarna i september. Som lidingöloppet och Super saturday.





September!

Vackra september. Indiansommaren var här. Vi hade varma kvällar ute i trädgården, jag och Grevfen sprang flera gånger på spånbanan, vi beställde matkasse och så var det förstås Super Saturday och Lidingöloppet. En händelserik månad!


Oktober! Instruktörsutbildning i taekwondo nivå 3 drog igång på bästa sätt. Fick träffa Mårten Nylen och hade en sittning i 2 h med honom där vi (mest han) pratade om mål och motivation. Ett av de ögonblick som gjorde 2013 lite bättre.

Hade min fina bror Anton och hans Anna på ett kort men bra besök. Vi invigde glasverandan som vi äntligen fått städat upp och inrett. Mitt nya favoritrum!

November!
Vi träffade Jörgen Kruth i Stockholm och pratade med honom kring mål. Fick en fin inblick i hur han kommit så långt i sin kampsportskarriär och vad man måste offra för att komma dit.

Team Skeletor körde igång utmaningen 15 med Paolo. Vi gick ut hårt och sen ökade vi. Det räckte till en tredje plats där det var över 40 lag som deltog.

December!

Årets sista månad var absolut inte årets bästa bloggmånad. Men vi var igen till Stockholm och träffade en kampsportskaraktär. Lotta Kronåker. Också ett väldigt intressant möte och en beundransvärd person.
Ja, en bloggkrönika som avspeglar ett år där inläggen blivit mindre än vad jag vill. Något jag ska försöka åtgärda till nästa år. För jag älskar den här bloggen - den är full av minnen och jag måste ju komma ihåg att lägga in nya.

Nu blickar vi framåt!

Gott Nytt År marklars! Gör år 2014 det år du lär dig nya saker varje dag!


1 kommentar:

  1. Gott nytt år! Ps. Jag har utmanat dig på min blogg!
    http://www.sweetlifeofmalins.com/2014/01/11-saker.html

    SvaraRadera