Träningsåret 2013

Ja'a , 2013 har varit ett riktigt bra träningsår. Saker jag kommit fram till:

Jag tycker jag själv har blivit modigare och starkare. Jag har raderat stämpeln jag haft på mig själv att jag inte klarar av akrobatiska saker och lärt mig stå på huvudet och faktiskt kommit fram till att allt är möjligt!



























































Jag har sprungit mera än jag gjort på länge. Det kan vara riktigt roligt att springa kom jag fram till. 2012 sprang jag knappt alls!

Jag har varit stark och lärt mig göra chins - det är banne mig en bedrift jag är sjukt nöjd över. Det tog någon månad - men nu klarar jag till och med flera på raken en bra dag!

Jag har blivit mycket starkare i bänkpress, jag gjorde bra framsteg i marklyft i våras (fast där måste vi väl börja om nu igen) och det här är året jag faktiskt lärde mig hur man lyfter tungt - på riktigt.

Jag har blivit bättre på hoppsparkar - men där är jag långtifrån nöjd ännu.




























Jag kan stå i planche. Inte länge eller snyggt- men jag kan.


  Jag har (sen 2006) dokumenterat all min träning på funbeat.se och så här summeras mitt 2013:
Totalt tid:15824 min / 10d 23:43:45
Total sträcka:147,05 km
Antal träningspass:328
Antal dagar med träning:228 (62,5% av 365 dagar)
Snitt sträcka per vecka: 2,82 km (baserat på ca 52,1 passerade veckor)
Snitthastighet:9,52 km/h
6:18 min/km
Annan kuriosa:
Antal Bodycombatpass: 52
Antal taekwondoträningar. 75
Antal pass styrketräning: 65


Tänk att jag bara tränade 62,5% av dagarna ändå. Det finns potential för en ökning alltså. hehe. Snitthastigheten är ganska bra. Jag har sprungit ganska lite - men snabbt!

Det jag ska ändra på till nästa år är snittsträckan. Den ska jag försöka öka. Jag ska springa lite längre och lite oftare har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar