havregrynsgröt på kokosmjölk

Jag blev ivrig att ta det här gröt-kokandet ett steg till. Jag kokade idag gröt på kokosmjölk och blandade också i  1 dl frusna björnbär för att säkra att smaken inte skulle bli helt misslyckad.

Resultatet blev en fin rosa gröt som mättade riktigt bra. Den var god och krämig, men jag tröttnade på smaken mot slutet (kan bero på att jag blev mätt) och efteråt har jag en lite irriterande eftersmak i munnen. Jag funderar om man halverar kokosmjölken och tillsätter vanlig mjölk, vatten eller annan vätska så kanske smaken blir bättre. Eller tillsätter nån mer smak.

Så är ni nyfikna så testa!  Smaken är ju som baken. Hursomhelst så går det prima att koka gröt på kokosmjölk.





1 dl havregryn, 2 dl kokosmjölk, lite salt, 1 dl björnbär. Hallon som toppning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar