39+1

Så! då har vi gått in i vecka 40. 39 fulla veckor och 1 dag har passerat och det är 5 dagar till beräknad tid. Nu är det väl ungefär 5% som håller det datumet och 70% av förstföderskor går över (läste jag nånstans?).

Jag diskuterade med mina vänner igår att 2.2.2015 skulle ju va ett skojigt datum. Så på måndag kanske? *tittar ner på magen och väntar på svar*

Jag hade en riktig pissdag igår när jag fick gå och lägga mig igen direkt efter frukosten. Vaknade igen kl 11 och satt som en amöba i min fåtölj och flämtade i två timmar. Jag kände mig lite yr och mådde inte så bra. Sen hade jag en liten topp på eftermiddagen när Sandra kom förbi en liten stund. Så till min glädje vaknade jag pigg och munter idag och allt känns bra. Ska till rådgivningen och kolla läget om en timme och hoppas att allt står bra till. Bebin i magen lever åtminstone för jag har nästan blåmärken på magen av allt sparkande.

På tal om att vänta på bebis så tror jag att jag googlar minst en gång om dagen på första tecken på förlossning i hopp om att det verkligen ska STÅ nåt nytt och som jag kan härleda till. Det är lika lätt att veta som allt annat med en graviditet. Det kan vara såhär - men inte alla gånger för det kan också vara såhär eller den här vägen och ibland inte alls. Där har ni ett generellt svar på alla gravidfrågor.

Trevlig fredag marklars! Puss!




















1 kommentar:

  1. Jag gjorde exakt lika, googlade och googlade. Direkt någon ny känsla i kroppen dök upp googlade jag också den ifall att... Jon kom exakt på dagen, klockan 23:59 så det finns de som är punktliga :)

    SvaraRadera