pimpa din havregrynsgröt



Havregrynsgröt är bra mat. Punkt. Väldigt näringrikt och jag tycker en bra havregrynsgröt är jättegod!

Jag brukar faktiskt nöja mig med att göra min gröt i mikron på 1 del havregryn, 2 delar vatten och lite salt. Jag blev nyfiken på att ta mig lite tid och göra den ännu godare efter att jag läst Träningsglädjes inlägg där Sara tipsade om att lägga ett ägg i just före gröten är klar. På så sätt får man en ännu mer komplett måltid. Sen också krydda med kanel eller kardemumma för mera smak.
Så för andra dagen i rad så kokade jag min gröt på spisen imorse. Jag kokade på mjölk och lade i ett ägg, samt kanel. Mycket gott! Sen toppade jag med det jag hittade i frysen: färdigskurna äppelskivor med kanel och björnbär. Och den obligatoriska mjölken som lades till efter att jag tog fotot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar