En bra frukost





Jag tycker man ska undvika att lägga etiketter på sig själv, om hur man är som människa, eftersom det låser en från livet. En etikett som jag ändå inte kan komma undan är nog "morgonmänniska". Om en morgonmänniska är en sådan som tycker om morgnar  och gärna stiger upp lite tidigare för att njuta av den stunden.  Det kan hända att det egentligen menas att man är mest produktiv på morgonen - men jag är osäker om jag hör till den kategorin.  Inte idag åtminstone.

Nu som mammaledig så passar jag på att ta mig tiden att göra goda frukostar och dricka morgonkaffet i lugn och ro. Jag har förstått att det blir en lyxgrej sen när babyn är här.

Idag njöt jag först av en kopp varm citronvatten. Det varma vattnet lär stimulera magtarmkanalen och citronen renar levern och hjälper till med matsmältningen. Om man inte köper den teorin så är det skönt att dricka varmt och citron innehåller många antioxidanter och vitaminer.

Sen gjorde jag en favoritkombo av 1 kokt ägg, en avocado och några tomater och strödde lite örtsalt över. Jättegott ! Till det en gröttallrik med hemgjord äppelmos på egna äpplen. Ja, sen sköljde jag ner allt med en kopp kaffe förstås.



btw...
Jag har gjort två nya kateogorier här på bloggen, 'frukost' och 'mellanmål' så att det är lättare att hitta ifall jag/ni söker nåt tips. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar