matlagningsglädjen



Idag hade jag en riktigt lyckad dag i köket. Ett nytt recept som var spännande och doftade gott från början till slut och som sedan också smakade riktigt bra. Det blir garanterat en repris på den här rätten redan den här veckan. Så den inte glöms bort och för att jag har lite ingredienser kvar att använda upp.

Jag kämpar med min laga-mat-motivation som jag gissar vissa kämpar med träningsmotivationen. Är det stressigt och mycket annat på gång så blir det sällan roligt att laga mat också. Där brister det nog mest på att planeringen är usel. I min drömvärld har jag planerat veckomenyn redan på söndag. Den drömmen har jag väl klarat av 1 eller 2 gånger max. Därför var det så roligt idag när jag hade mycket tid och fick göra något nytt. Det var ett roligt recept med mycket grönsaker - att göra färgglad mat är gör mig glad!

Jag gjorde thailändsk kycklingcurry från kokboken Pauluns fastfood. Det hela tog mig 45 minuter för det var en hel del hackande av grönsaker (20 minuter) och lite dålig tajmning på nudlarna (dit for extra 5 minuter). Så det var inte så snabbt - men en väldigt enkel rätt ändå.
Jag har sagt det tidigare tror jag men den kokboken är redan en av de mest använda kokböckerna jag har. Jag är äckligt nöjd med den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar