bump 34




Status: Vecka 34 och  47 dagar till BF.

Gravidappen säger: "Vätska kan samlas i kroppen..." och det kan jag väl hålla med om. Jag tycker det har ändrats en hel del den senaste veckan. Mitt ansikte ser lite svullet ut och läpparna blivit större. Jag känner att jag är påväg in i fasen "jag-orkar-inte-mer-ut-med-ungen-så-småningom".  Jag känner mig ibland som en stor traktor när jag kommer gåendes. Men det är en bit kvar så bara att bita ihop!

Alla graviditeter är olika så det är svårt att generalisera alltför mycket - men jag är ganska säker på att de flesta håller med om hur de 3 trimestrarna beskrivs: 1:a kan vara lite jobbigt pga illamående eller rädsla för missfall, 2:a trimestern när magen är sådär lagom fin och man ofta är piggare och mår bättre så är bästa tiden under graviditeten och sen 3:e trimestern är tröttsam för då är kroppen klumpig, man börjar bli trött på sitt tillstånd och otålig. Säger bara: trimester 3 I feel you!


Nu är det fredag. Jag känner lite stress inför helgen för jag vill ha allt klart för julen på söndag. Jag har inte alla julklappar ännu och det skulle inte vara ett problem om det inte varit för att jag orkar gå i butiker max en timme åt gången. Så det blir att göra upp en bra plan före helt enkelt.

Det har ramlat in en massa fina julkort de sista dagarna. TACK! De uppskattas mycket! Jag fick ut några i sista minuten - men inte alls så många som jag hade tänkt. Jag ser det ändå som en förbättring från ifjol när jag inte skickade ett enda. Vem vet hur bra jag gör det nästa år?

Mysig fredagkväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar