att kompensera kaos

Hur yr får man bli? Är det gravideten som är orsaken månne? Jag är yr av naturen så det här kan gå långt isåfall. Den här veckan har varit en prövning i området. För mig OCH Kim. Jag fick av kollegorna varningar om den ökända amningshjärnan sen och jag fick en fin bild av mig själv sitta där med trosor på huvudet och behån bakåfram. Suck. Så det här är bara början gissar jag:

Detta har hänt:
Måndag: Jag glömde jobbdatorn hemma så Kim fick kom och skjutsa hem mig för att hämta den.

Tisdag: Jag hade glömt nyckelknippan i bilen som hade både jobb och nyckeln till cykellåset. Bilen var inte hemma längre och jag fick gå till jobbet (var redan ganska sen). 

Onsdag: jag glömde glasögonen hemma så jobbet var lite mer ansträngande.

Torsdag: SUCCESS!! Allt viktigt med till jobbet.

Fredag: Jag glömde nyckelknippan i bilen igen!! Upprepa tisdagen.



För att kompensera det här nu då så tog jag inspiration från Simplicity-bloggen och organiserade om mitt badrumsskåp. Något jag tänkt göra länge och nu är det gjort! Jag slängde utan att blinka gammalt smink, gamla bodylotions och andra krämer. Jag har inte svävat ut i skönhetskassan de senaste åren så det är ett litet eko i necessären nu. Ett behövligt sådant.
Så nu har jag jättebra ordning i mitt badrumsskåp! Hela veckans yrande är bortglömt!



Läs gärna inlägget om att feng shui:a badrummet här.

Trevlig kväll på er! Nu ska jag tända massor av ljus och njuta framför teven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar