Ett bänkpress-inlägg






























































VM i bänkpress stod det i en bokning i min kalender idag. Det är sant om jag och mina några kollegor är världen då.  Varje måndag efter jobbet är bänkdag och vi börjar nästan vara så många så vi kunde bilda en klubb. Tyvärr var vi bara 4 av 6 som närvarade idag - men vi kämpade och f*n va vikterna flög upp!

Jag har inte tränat mycket i vår men tänkte ändå positivt att jag skulle försöka mig på 60 kilo. Som jag gjorde förra gången vi hade tävling om ni minns?  Att vila sig iform funkade ju bra när jag försökte mig på 40 kilo så kanske samma strategi funkar nu också. Eller så inte. 55 kilo gick galant iaf! Sen fick jag mjölksyra i musklerna och var helt slut. Ett misslyckat försök på 60 kilo och ett på 57,5 innan jag gav upp.  Jag tror att jag borde ha värmt upp bättre. Det blir skärpning på det till nästa tävling.

Johnny däremot slog rekord på 110 kilo och det var så nära att 112 kilo skulle ha lyckats också. Duktigt duktigt!

Sådär. Nu tänker jag inte snacka bänkpress här före jag får upp 60 kilo. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar