Bodycombat 60




































Det är dags för ny release i Bodycombat igen! Den här gången 60:e i ordningen. Det blir min 20:e release faktiskt när jag tänker efter. Så jubileum för mig också! Yeii!

Kvartalsutbildningen var på Sats Zenit i Stockholm i söndags. Michael Steenhouwer var på plats och ledde oss igenom ett nytt slag - the Super man punch! och nya releasen.
Det var varmt i söndags och på Zenit tycker de att glastak i salen är en bra idé. Det är häftigt att se upp på himlen när man ligger och stretchar efteråt men att köra en tung klass under gassande sol inomhus var lite svettigare.

Back to basics och träningsvärk to die for...
Dan, Rach och gänget har gått back to basics den här gången. Det är inte så många långa häftiga teknikkombinationer den här releasen utan det är mycket nötande av samma tekniker i längre tidsintervaller. Just intervaller är temat för den här releasen. Så vi pressar flåset ordentligt. Det här är bra tycker jag. För det första är det roligt med lite variation och sen är det skönt att bara få bränna av en massa uppercuts utan att tänka alltför mycket. Det resulterar också i en träningsvärk värre än vanligt. Hela min rygg och utsida axlar har varit upprörda efter söndagens pass. Jag har hittat nya muskler i ryggen och spänner jag så känner jag av hela min ryggrad. Ganska häftigt egentligen.
Lägg sen till träningsvärk i magen efter styrkan i slutet. Som kontrast till nuvarande release där vi har den avancerade hip escape så bjuder 60:an på tuff enkel magträning som gör att magmusklerna skriker till sist.



Jag har inte lyssnat fasligt mycket på musiken i förhand så jag kan uttala mig ritkigt - men det är flera riktigt bra låtar. Jag är också väldigt förtjust i Muay thai-låten den här gången. Bra låt och sen är koreografin jobbig och skön. Jag fick gåshud när den körde igång i söndags. Jag säger bara: running man och Superman punch är dina vänner här!

1 kommentar:

  1. Den känns väldigt mycket i stora triangeln också! Ska ge mig i kast med att dra en 4 låtar imorgon! Keep fighting!

    SvaraRadera