Framsteg i bänkpress

Jag och ett gäng från jobbet har ju haft måndagsmöten vid bänkpressen i höst. Vi hade bokat in ett träningstillfälle som vi kallade "tävling" men vi hade ju olika utgångslägen alla och sen den lilla detaljen att jag är tjej och de tre stora karlar då. De kör första uppvärmningssetet med min målvikt. Meen, vi hade alla lagt upp mål som vi tänkte testa på. Jag visste att jag lade upp ett lite för högt mål - men man måste ju satsa lite va? 60 kg peppade jag mig på att testa. Jag hade ju klarat 55 så tänkte att har jag en bra dag så finns det en chans.

Så bra dag var det inte då. Efter två försök fick jag kasta in handduken.  Däremot fick jag till en liten förbättring i personbästa ändå. Jag klarade ett relativt godkänt lyft på 57,5 kg. Förra gången jag testade den vikten orkade jag inte alls. Igår kom jag inte riktigt hela vägen ner utan vände ungefär halvvägs - men jag fick upp vikten tillbaks dit den skulle. Så nästan.

Antecknar alltså mitt första träningsmål för 2014. 60 kg ska upp! Sen kanske jag skulle fokusera på annat än bänkpress också - men det måste jag fundera mera på.

Började den här dagen med ett pass Bodycombat annars! Teamade upp med Kicki och vi körde mixpass blandat med gamla favoriter, från nya relasen och sen höstens release. Skitkul! Älskar gänget på Avancia - blir aldrig ett tråkigt pass!

Annat på tapeten är att vi håller på bygger ett stort klätterträd åt katten. Ni kommer att få se bild sen när det är klart. Samsam tackar genom att tugga av alla våra små sladdar här hemma. Jag fick säga hejdå åt min kamerasladd imorse. Suck! Hon har även avverkat laddarsladd till min iPhone och Kims iPad. Tur att hon är så gullig så jag inte kan vara arg på henne. hehe!

Så eftersom jag inte får över mina bilder från kameran just nu får bjuder jag på en bild som Tessi lade upp på sin facebook-sida här i veckan. Fotot taget i somras!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar