man hinner ju knappt med


Jag kan ju  deklarera här också att jag inte har flygit bort efter gårdagens storm. Däremot är jag lite besviken att den här holmen inte kunde lossna och flyta söderut.

Måndagar alltså. De springer iväg fortare än jag hinner säga rundspark! Med grundkurs i taekwondo + vanlig träning så är kvällen full helt enkelt. Obs! Jag klagar inte - blir fullständigt lycklig varje gång jag får umgås med Mariehamns taekwondoklubbs medlemmar. Nya som gamla.

Jag höll i kvällens träning (inte grundkursen) och jag drog gänget riktigt fucked! Det är ett uttryck vi använder efter att en av medlemmarna myntat det inför en tung träning. Istället för att använda uttrycket för en ordentlig fylla kan man ju använda det på en riktigt tung träning istället. Tror den mentala urladdningen är väldigt lika i båda fallen - men kroppen mår betydligt bättre av det första då förstås.

Annat som är på tapeten: vi renoverar vidare och sen är det sista veckan på Paolos utmaning "15 med Paolo". Ska köra hårt den här veckan och sen nästa vecka blir det vila i större mått skulle jag tro. Om jag inte åker på förkylning före det.  Team Skeletor ligger bra till. Tyvärr fick inte jag ihopskrapat många poäng idag. Ibland hjälps det inte och jag får se det som en vilodag och enligt Paolo är ju  vila ett vapen! Så det är bara att orka mera imorgon istället!



Nu ska jag och katten gå och lägga oss. Kim är borta på jobbresa så vi får klara oss själva helt enkelt. Jag är illa rädd att SamSam övertygar mig om sovmorgon imorgon - hon är en sån expert på morgongos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar