15 med Paolo är slut - nu väntar vi in Nike Blast!

I söndags avslutade vi den 5 veckor långa utmaning jag och ett gäng från Mariehamns taekwondoklubb gått med i. 15 med Paolo - en lagutmaning där träningen långt går ut på att göra cirkelträning som är plockat ur Paolos bok "träningsbibeln". 15 minuters pass med övningar med kroppsvikt.
 Som det ser ut nu så slutar vårt lag "Skeletor" på tredje plats av 47 lag. Man har ännu chans att rapportera in tid imorgon så då är tävlingen officiellt avslutad.  230 poäng i medeltal per medlem stannade vi på åtminstone.  Inte så dåligt alltså! Vi har legat först och andra plats ganska ofta - men blev omsprungna sista veckan. Vi är nog ganska nöjda - även om det var nära så man kunde ju faktiskt ha haft möjlighet till "guldet".
Jag hamnade på 12:e plats på individtoppen.

I det stora hela har det gått bra. I slutet på vecka 3 kände jag mig lite sliten och trodde jag skulle åka på en förkylning, men med lite taktiskt tänk och lite lugnare dagar så fixade det sig! Nu efter sista veckan kändes allt ok och jag känner mig pigg och stark.

Konceptet på utmaningen har varit riktigt bra tycker jag. Enkelt uppbyggt och väldigt motiverande när det har varit tävling. Att samla poäng är roligt! Att man utmanats med en veckoutmaning varje vecka har också varit spännande och sen veckotestet där man kunde tävla mot sig själv varje vecka. Fenomenalt!
Det jag kanske kunde ge som förbättringsförslag är att vilodagarna faktiskt skulle vara vilodagar. Åtminstone en dag i veckan borde det inte vara möjligt att registrera egen träning överhuvudtaget. För vinnarskallen vilar inte när det står poäng på spel!


Grejer jag testat och fått svart på vitt under dessa 5 veckor:

Jag orkar stå i planka 220 sekunder.
Jag orkar göra 140 bänkdips på raken.
Jag klarar 64 burpees i sträck.
Jag orkar stå i jägarvila 245 sekunder.
Jag klarar 120 situps i sträck.

Veckotestet som bestod av en cirkel i 15 minuter av 10 armpressar från knäna, 10 situps och 15 knäböj så klarade jag 19 varv av första veckan och sista veckan kammade jag hem 25 varv.

Sen är största lärdomen: träning behöver inte vara svårt eller dyrt. Det är enkelt och det enda du behöver är en vilja. Du behöver nästan inte tid heller för 15 minuter är ingenting! Utrymmet kan vara ditt gym eller ditt vardagsrum eller var som helst.






Sen då! Nike Blast! Trendträning på hög nivå. Anmälningen öppnade igår och jag anmälde mig direkt. Svårt bara att välja klasser och föreläsningar - det finns ju så sjukt mycket bra!  För min del blir det lite kampsportsklasser, en handstående workshop, Bodycombat (förstås), lite rörlighet, olymiska lyft, ViPR och kettlebellsträning och föreläsning med Tanja Djelevic : how to be a unicorn! Hur lockande låter inte det?

Konstaterade att det i år är mycket rörlighet (Foamroller är poppis, handstående-trenden finns inte bara på instagram, yoga i mängder), kampsportsklasser är många i år igen (roligt roligt roligt) och sen verkar många klasser innehålla mycket träning med kroppsvikt.

Förutom att det är det mest inspirerande man kan delta i så får man ju även nya Nike free-dojjor! Det är bra - mitt lager av träningsskor är under all kritik.

Är du anmäld? isåfall till vilka klasser? *nyfiken*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar