en drajv i köket - proteinbollar och omelettmuffins



Eftersom jag kände mig krasslig stannade jag hemma från träningen idag. Men jag var lite rastlös och kände för att göra nåt skojigt i köket. Surfade in på Frida Bessners blogg och kollade hennes mellanmål/kvällsmål-kategori och fastnade för miniomeletterna.. och proteinbollarna. Så jag gjorde båda!

Miniomeletterna fyllde jag med tomat, gul paprika och rödlök. Recept och beskrivning hittar ni här.
De blev jättemumsiga!


Sålänge de stekte på i ugnen rörde jag ihop smeten till proteinbollarna. Där fick jag gå från receptet eftersom jag inte hade några cashewnötter i skafferiet. Kom på efteråt att jordnötssmör skulle ju ha varit perfekt att ha istället. Nästa gång!
Jag hade inget proteinpulver i nån riktigt passande smak så det blev jordgubb och vitchoklad. Jag la dessutom i chiafrön och linfrön. Rullade dom i kokos! De blev lite sura (kvargen och kakaopulvret) och jag tror att nötsmaken som jag inte hade med skulle ha tagit bort det. Måste göra om och rätt. De kommer nog ändå att bli slut har jag på känn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar