Kapitel frontböj

Då var vi här då. Jag har laddat mentalt en stund - eller egentligen sparat mig till mitt hemmagym. Knäböj är något jag vill träna på i lugn och ro och ha tid för analys och teknikfanatism. Inte skynda på ett morgonpass.
Jag gjorde alltså en liten anspråkslös invigning av gymmet idag och måste säga att jag trivs. Det här blev dagens andra styrketräningspass - men det blev inte ett ansträngade på ett flåsigt sätt. Däremot berättar min kropp om områden där rörligheten är lite frånvarande. Bröstryggen - mellan skulderbladen gör väsen från sig. Tror det är en bra känsla.

Konstaterade att speglarna var bra placerade för att ha koll på tekniken. Att inte ryggen rundar sig på väg ner eller att knäna åker inåt när jag böjer. Jag hade inte mycket vikt på - måste känna på att hålla i stången på rätt sätt, känna in mig på det hela. Tålamod ska jag ha och sen ska jag lyfta tungt! Läste på ännu en gång på styrkelabbets sida och konstaterade att jag måte justera ännu några saker.

Jag var till gymmet imorse också på ett ryggpass. Tror mina feberkänningar igår hade med att jag var trött efter dammsaneringen i källaren. En reaktion på allt damm och att vi hade ett ordentligt drag emellanåt när mattorna skulle piskas och dammet ut. Mådde helt bra på kvällen när jag gick och la mig och var helt pigg imorse.
Dips tränade jag också imorse och jag kunde konstatera att jag klarade att göra 3 på raken. Det hade jag inte trott. Kanske det var tur? Awsome ändå...


Kvällen är inte slut ännu. Nu ska jag måla dörrar och sen mysa ner mig med Kim och kattorna och se senaste Walking dead-avsnittet. Jaaa!

Hoppas ni mår bra också! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar