#minsgame day 8

Igår var det dag 8 i utrensningen och 8 saker åkte ut. Eller det blev mer faktiskt för jag och Minni tog en tur till återvinningen. Vi gjorde av med:

4 Pafflådor 
Glödlampor
gamla batterier
3 söndriga lysrör
2 sopsäckar med julklappspapper 
1 skarvsladd



Sen åkte också det som jag samlat in under veckan (stekpannor, eltandborstar, kamera osv) . Så nu är den här veckan verkligen ut ur huset på riktigt! Skönt!

Hemma slängde jag även senare:
1 par strumpor
7-10 plastkrukor

Sopsäckarna med julklappspapper och pafflådorna har stått och irriterat på glasverandan och det känns VERKLIGEN skönt att få bort dom sakerna. Intressant fenomen det där att själva turen till ÅVC tog 20 minuter och jag har planerat resan dit i flera månader. 

Förutom att jag rensar ut så försöker jag se över huset. Rensa lite ytor . Flytta saker som står framme och försöka hitta en plats för dom. Varje pryl jag ser validerar jag: behöver jag verkligen det här? Konstaterar att vissa saker har jag bara för att det är så jobbigt att fundera ut hur man ska bli av med dom.
Jag njuter verkligen av de hörn jag fått ordna till. Sen försöker jag ha tålamod kring områden jag inte hunnit ta itu med ännu.

Idag för dag 9 tror jag jag ska titta in i min garderob! 






































Jag har hittills gjort av med:
1 hög med kläder (6-7 plastpåsar)
2 bälten
3 stekpannor
4 flaskor hårprodukter
2 eltandborstar vars laddningsstation slutat fungera
1 hårspraysburk
1 hårband
1 diadem
7 nyhetsbrev
5 solglasögon
1 par skosnören
1 söndrig digitalkamera
4 Pafflådor
Glödlampor
gamla batterier
3 söndriga lysrör
2 sopsäckar med julklappspapper 
1 skarvsladd
1 par strumpor
7-10 plastkrukor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar