#minsgame day 6 and 7


Ja, jag får väl börja med att erkänna att jag har förlorat! Dag 6 somnade jag bort från när jag nattade Minni. haha! Tur för mig att jag, Patricia och Caroline inte fastställde nåt straff/pris för tävlingen. Jag tänker förstås fortsätta, för tävlingen i sig är ju inte viktig. Viktigt är att få bort skit!

Igår fick jag alltså göra dag 6 och 7.  Dag 6 blev att avbeställa 6 stycken nyhetsbrev (fast det blev 7 till sist). Vi sade från första början att sociala medier är också saker som godkänns som rensning. Nyhetsbrev, appar, notiser och annat som stjäl fokus från annat.
Nyhetsbrev  är ju faktiskt inget annat än köphets-brev. Det går faktiskt att surfa in till butikerna när man verkligen behöver något - inte låta webshopparna berätta åt en vad man behöver.


För dag 7 slängde jag prylarna på fotot. En kamera som är sönder (och det var lika dyrt att reparera den som att köpa ny), solglasögon som inte använts på flera år och ett par skosnören. Helt oväsentliga saker som bara tar utrymme i en byrålåda.

Idag ska jag köra iväg till återvinningen med en massa saker! återkommer med vad det blir. Minst 8 saker ska bort.












































Jag har hittills gjort av med:
1 hög med kläder (6-7 plastpåsar)
2 bälten
3 stekpannor
4 flaskor hårprodukter
2 eltandborstar vars laddningsstation slutat fungera
1 hårspraysburk
1 hårband
1 diadem
7 nyhetsbrev
5 solglasögon
1 par skosnören
1 söndrig digitalkamera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar