2016 - hur gick det med målen?






Hej! Gott Nytt år på er! Jag tänkte innan vi kör igång 2017 här på bloggen så behövs en liten koll bakåt på vad som hände 2016. I början på året smällde jag upp den här bilden ovan. 2015 hade varit mitt år som mammaledig och sådär såg jag på det kommande 2016.  Så, hur gick det?


Sov mer - jag var trött vid årskiftet. Här hade min hypotyreos kickat igång utan att jag visste om det. Har jag sovit mer? Nja, osäkert. Jag har däremot prioriterat sömn till en viss del. Jag har blivit piggare tack vare medicinering mot hypotyreosen också så jag känner mig inte lika trött nu.



Uppskatta de små stunderna . Det här har jag faktiskt jobbat på. Jag försöker uppskatta små möten i vardagen, mysstunderna med Minni och Kim. Inte bara vänta på stora händelser utan njuta av små minutrar här och där. Jag tror på en ökning 2017.



Veckoplanera matinköp - nä, några dåliga försök. Det blir bakläxa på den här punkten.



Vara världens bästa mamma - försöker varje dag! Älskar min lilla ängel så det gör ont i hjärtat. Tror jag gör ett bra jobb, hon är en glad tös.



Organisera mera - ja, jobbar på det. Försöker främst rensa så jag har mindre att organisera. Det har nog skett framsteg i huset under året. Fast kommer någon på stickprovskontroll just nu kanske det inte ser ut så.



Städa varje dag - det såg bra ut en stund, men just nu känns det mer som jag lovade  mig själv "städa bara om det riktigt är nödvändigt". Fast jag har mer rutin i att plocka och hålla vissa ytor i bättre skick. Fast här behövs mer jobb. Håll snyggt med så lite ansträngning som möjligt är målet för 2017.



Vara en bättre människa  - jaa, vad menade jag med det? Kanske hypotyreos-deppen som pratade igen. Jag försöker åtminstone jobba till ett bättre jag hela tiden, så punkten är väl ständigt aktuell.



Styrketräna regelbundet - Oh yeah! Det har jag gjort! även om det finns mer att önska i form av effektivitet och upplägg så har jag gnatat på. Hemmagymmet är en välsignelse!



Träna mer taekwondo - Nej, det har varit väldigt lite taekwondo 2016. 2017 blir ett bättre år.



Bli mer ekonomisk - jag är inte där jag vill vara på den här punkten. Däremot mentalt redo att göra 2017 till ett smart år. 2016 handlade mer om att överleva alla utmaningar såsom utbildningar, resor och badrumsrenovering.







Ja, det var 2016. Jag kommer att gå in i 2017 med tydligare planer om vad jag vill!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar