Du kommer inte att bli nöjd sen - lika bra du blir nöjd nu direkt

När jag var liten var jag avundsjuk på flickor som hade självlockigt hår. För att mitt hår var rakast i hela världen. Då kunde jag inte förstå hur flickor som hade självlockigt hår bara klagade på sina lockar och ville ha rakt hår. Fattade de inte hur bra de hade?!

Nu när jag tänker efter så är det där ett så enkelt exempel hur det fungerar för de flesta. Ständigt det här fokuserandet på vad man inte har. Du kan ha amazon-ben och disney-ögon som folk drunknar i och det enda du tänker på är att din mage har några veck för mycket när du sitter ner. Det är lite ledsamt tycker jag.

Jag brukar ofta tänka på hur jag kommer se tillbaka på mitt liv när jag är gammal. Jag vill inte stå där vid 97-års ålder och facepalma mig själv för att jag slängt bort livet på att grubbla över magfläsk, celluliter och hudbristningar.


Enkel övning: i spegeln på morgonen så säger du bara snälla saker åt dig. Varje morgon. Vrid och vänd på dig tills din spegelbild är ditt bästa jag. Sträck på dig!  Spara den bilden av dig själv, stig bort från spegeln och gå vidare med din dag.


Puss!


Foto: blick.ax



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar