i mål med morgonrutinerna

För en månad sen skrev jag om hur jag skulle få ordning på min och Minnis morgonrutin, eftersom jag var en aningen trött på att jag inte fick oss ut ur huset före klockan 8. Trots att jag steg upp tidigare varje morgon.
Nu den här veckan har jag lyckats varje dag hittills. Vi har kommit 5-10 före åtta till dagis och sen har jag varit ungefär åtta på jobb - precis som jag ville ha det. Fantastiskt!
Det stämmer tydligt att det behövs en månad för att få in en rutin.

Förutom att komma tidigare till jobbet så har jag också märkt att det är skönt att ha larm på vid olika tidpunkter på morgonen. Jag vet att jag kan morgonyoga tills "klä på dig"-larmet kommer. Jag vet att jag kan äta frukost i lugn och ro tills "väck Minni"-larmet går på. Istället för att gå och snegla på klockan hela tiden så vet jag vilka tidpunkter jag har avsatt för vilken aktivitet.

Vilket life hack jag gjort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar