Att vålda in nya rutiner

Rutiner! Det är bra grejer det! Sålänge de hjälper istället för stjälper.  För det finns dåliga rutiner, ja herregud. Mina vardagsmorgnar har jag försökt få ändrat nu en tid - utan resultat.  Jag har en önskan om att lämna Minni på dagis lite före klockan 8 så att jag inte kommer så sent till jobbet. För att jag vill inte jobba hela kvällen helt enkelt. Idag hade jag väckning 15 minuter tidigare. Tror ni det hjälpte? Nä, jag tog mig istället tid att äta frukost framför 'Nanny" på tv. (Jag har då sett alla "Nanny"-avsnitt 100 gånger så det var ju väldigt viktigt.)
 Så jag satt och svärde över min egen tröghet i bilen sen och bestämde att nu blir det full koncentration på det här tills det blir ändring!

Jag skissade en plan och sen lade jag inför imorgon alarm på hållpunkter som jag måste hålla mig till. Så imorgon är det jag som har kontroll! Tänkte skriva wish me luck - men det har inget med saken att göra...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar