a minimalistic wind of change






































Minimalism är väl ett riktigt aktuellt trendord nu. Det pratas om att man bara ska äga en viss mängd saker och städa och rensa ut allt man inte använder.
Jag kan helt ärligt säga att jag är helt såld på den här idén. Inte att bara äga 35 saker men att få bort allt extra skit som stör ens tillvaro. Jag tror vi behöver mera sådant i den här utbrändhets-tiden vi lever i.

Ibland känner jag att det är så mycket som snurrar i huvudet och tanken med att rensa bort allt onödigt känns så befriande på något sätt.

Less is the new black

När jag tänker efter så har jag grott det här minimalist-fröet en längre tid. Exempelvis förra vintern sorterade jag mina skönhetsprylar och slängde nästan allt (pga att allt var gammalt iof). Då bestämde jag också att jag bara får ha äga en bodylotion i taget. Jag får inte köpa en ny duschcreme om inte den jag har i användning snart är slut. Sen samma regel på alla skönhetsartiklar. Det har jag faktiskt hållit mig ganska bra till. Förutom nagellack - även om jag handlat 90% färre sådana i år jämfört med ifjol. För någon månad sen rensade jag garderoben helt våldsamt också - det var väldigt skönt!

Igår städade jag mitt skrivbord på jobbet, rensade kökslådan med plastburkar och avföljde alla nyhetsbrev från webshoppar samt städade bort en drös inspirationsboards på Pinterest. Redan dom små sakerna gjorde att jag kände mig mer tillfreds. Jag lade också upp ett mål att inte handla något åt mig själv för resten av året.

Det här tänket speglar alla delar av ens liv  - allts från garderob till sociala medier och vem man umgås med. Bort med allt som stör så att man kan fokusera på det som är viktigt på riktigt. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar