inte en kvinna den här gången heller

Trump vann valet och kommer att bli nästa president. 

Jag blev faktiskt förvånad över hur ledsen jag faktiskt blev imorse när jag förstod vad som skulle hända. En stor uppgivenhet sköljde över mig. Jag har väntat i hur många år som helst att Hillary skulle bli president. Det kommer antagligen aldrig att hända nu.

Det var så viktigt att Hillary skulle vinna. Visa att en kvinna kan bli president. Vilken kvinna dessutom! Men nej. Till och med en man som saknar erfarenhet, mobbar och gör narr av alla som är olika, är sexistisk och rasistisk och gör helt oerhört dumma uttalanden. Till och med en sådan karl får mer förtroende än en kvinna. Trots att hon visat på både kompetens och erfarenhet.

Det är vad det här resultatet visar. Det är fortfarande inte bevisat åt framtidens flickor och pojkar att en kvinna kan vara en världsledare. 

Det är det som suger så helvete med det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar