en semestermåndag i augusti

Foto av Tessi (blick.ax) som vi tog på en fotorunda förra veckan


Jag påbörjade en sparad semestervecka nu. Jag tog ut min sommarsemester så tidigt så jag tänkte det är bäst att spara en vecka så jag inte blir alltför besviken om sommarens skulle komma sent.

Vi skolar in Minni på nya dagiset samtidigt. Vi började i fredags med ett kort besök och det gick jättebra. Bara lek och skoj. Imorse däremot när jag och Minni kom till dagis så var hon mycket mer reserverad och klängde på mig i början, jag är säker på att hon visste vad som var på gång.  Hon var lite trött idag också och hade ett par riktiga arga stunder mellan lekarna.
Jag åkte iväg en timme sålänge de skulle äta lunch och hon blev väldigt upprörd när jag for iväg - men hade lugnat sig efter ett blöjbyte och lite vatten.
När jag sen hämtade henne var hon i full gång med att leka och hade nästan inte tid att hälsa på mig. Så det var på bästa sätt! Sen somnade hon i matstolen när vi kom hem och sover fortfarande. Gullevännen.

Vi ska flyga upp till österbotten på onsdag, jag och Minni - det ska bli roligt även om jag känner nu att det skulle vara så skönt att ha en ledig semestervecka ensam med Minni på dagis och Kim på jobb. En hel vecka med egentid! Det skulle vara helt magiskt! Jag får se till att få in allt på två dagar nu och sen kom ihåg att få till en hel vecka sen ett annat år.

Jag älskar augusti förresten. Augustivindarna, augustisolen och den där avslappnade känslan. All sommarstress som bortblåst och ännu har inte höstens alla (för många) aktiviteter dragit igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar