ett krafttag för höftstabiliteten

Inte ännu - men snart fixar vi nog pullupsen igen! Övning ger träning. Ja, det har inget med höftstabilitet att göra - men liten belöning efteråt behöver man ju.

Bulgariska utfall med stor fokus på att höften ska vara stabil.  Om jag ser lite sur ut är det för att jag är jätteavundsjuk på Janes nike-tights.

Till väderdagboken - vi har fått minusgrader till Åland nu äntligen. Lagom till nyår. Ingen snö dock.

Så.
Jag har försökt själv sådär halvhjärtat att styra upp min träning. När det har gjorts halvhjärtat och oseriöst så har det förstås inte blivit till nåt. Varje gång jag gått ner i gymmet har jag varit osäker på vad jag ska göra. Det har i sin tur resulterat i att jag lite mist tron på mig själv och surat en hel del. Det går som inte att planera åt sig själv!

Jag har i ryggen nu för femtioelfte gången i höst och nu kände jag att det räckte. Det räcker med ursäkterna och det räcker med att tycka synd om mig själv och det räcker med att det gör ont. Så jag bad snällt Jane om hjälp vilket resulterade i att vi idag tog ett träningspass tillsammans där vi fokuserade på bålstabilitet och bra teknik. Jag lärde mig bland annat att släppa egot och inte göra raka marklyft djupare än vad min rörlighet verkligen tillåter. Tänk vilken skillnad när jag tränade säkert, men fortfarande tungt.  Det kändes jättebra att gå ut från gymmet och veta att jag tränat vettigt! Ingen flamstramsträning utan något som faktiskt gör min kropp nytta. Så tack till Jane! Puss puss puss!

Jag kommer förutom att styrketräna även stretcha höftböjaren DAGLIGEN (och banne mig om jag inte gör det). Ni kan ju fråga om ett par dagar hur det går för mig. ;)



#10månadersenförlossning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar