En nattblogg























































Tittut! Haha! Det är såna uttryck som trendar i mina hoods nuförtiden. Jag jobbar nattskiftet när Minni har somnat och jag kan ju inte stänga ner utan att blogga lite nu när jag äntligen satt mig framför datorn!

Imorgon är första december. Vi har julpyntat ordentligt i år eftersom vi ska fira jul här på Åland. Jag och Minni flyger upp till Österbotten nu i helgen  och jag hoppas vi firar jul i förväg. Käka lutfisk är ett stort mål till exempel.

Vad som hänt sen sist är att jag varit på 2 kiropraktorbesök. Mitt  bäcken var lite snett (ganska vanligt efter en graviditet) så det knäcktes lite och vreds osv. Min rygg har blivit bättre och förhoppningsvis sätter sig min höft om en stund. Jag ammar ännu vilket resulterar i att jag har relaxinhormonet kvar i kroppen och det kan ju spöka till det lite. Livet blev hursomhelst lite roligare när ryggen inte skriker för varje rörelse!

Minni går ju nu förresten! Dagen före hon fyllde 9 månader började hon traska iväg på riktigt. Jag och Kim satt i soffan och iaktog spektaklet och konstaterade att "jaha nu var det slut på friden". Att hon kan gå är ju inte så farligt i sig - men det visade sig att super powers som att öppna skåp och lådor ingick i paketet. Det orsakar ett litet orosmoment ibland. Sen är hon in i en "hej"-period också och säger hej jätteofta och många gånger. Väldigt viktigt att man svarar också.

Nu borde jag ha sovit redan. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar