ett inlägg

Jag tror inte min blogg varit såhär trist och tyst tidigare. Det är synd tycker jag, att jag inte får till stånd mer inlägg i det kanske mest spännande året i mitt liv. För spännande är det - även om jag är hemma och de flesta planer innehåller hushållarbete.  

Så jag börjar småskaligt och berättar hur dagsläget är! Jag har  ryggen åt helskota igen. Det är tredje gången sen Minni kom som den är riktigt jobbig. Fast jag har haft ont i ländryggen i två månader snart - men det har gått att leva med. Nu i helgen blev den sämre och det strålar oskönt i hela höftområdet.  På onsdag ska jag till kiropraktorn, hoppas jag blir klokare i hur min kropp mår då. Jag räknar nästan ner timmarna, börjar bli lite desperat att bli bättre nu.


Min föräldraledighet tog slut idag också. Jag ska börja jobba efter nyår och resten av dagarna kommer jag ha semester och lite tjänstledigt. Jag är lite kluven i hur det känns. Det ska bli skönt att komma tillbaka på jobb, samtidigt som jag känner att jag skulle vilja vara hemma med Minni i all evighet. Det känns som att livet har varit på paus och nu ska jag tillbaka. Fast i nya "kläder". Det är också nervöst att börja bemästra livspusslet på riktigt..

Det finns mycket att skriva om - hoppas vi hörs snart! Go'natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar