träningsvärk och more träningsvärk to come

Ah! gårdagens löpning och kombo med utfall tog ut sin rätt idag. Min röv håller på döör! Det är styrketräningens baksida - att känna sig stel som en pinne efter ett bra pass. Fast samtidigt lyxproblem att man får gnälla på sånt.

Eftersom det regnade småspikar idag blev det ingen barnvagnspromenad idag utan jag och Jane bestämde oss för ett pass i vårt källargym. Eftersom jag har träningsvärk och en värk i ländryggen som aldrig vill ge med sig så fanns det inte mycket kvar att träna. Det blev bänkpress och rodd efterföljt av väderkvarnen och en magövning.
Dagens bästa var väderkvarnen (även om bänkpress är något jag tycker är vansinnigt roligt). Väderkvarnen är en övning som jag alltid gillat för den ger en skön stretch och gör en väldigt medveten om ens svagheter. Jag har tydligen riktigt spänd överrygg och jag fick en sån skön stretch så jag tänkte börja gråta av hur skönt det var. Det kändes som att dricka kallt vatten när man är riktigt törstig om jag ska försöka dra nån parallell till nåt.

Nu vet jag inte vad jag ska vara mera nöjd över, att jag styrketränat så ofta den senaste tiden eller att jag lyckats få till blogginlägg två dagar i sträck? :)

Vad vi sysslade med i bilder:

Minni övervakade noga.



Den här övningen är en riktig favorit. Du ligger ner med ryggen i kontakt med golvet, knäna böjda i 90 graders vinkel. Med raka armar håller du upp en kettlebell och sänker sakta ner ovanför huvudet och lyfter sakta upp igen utan att ryggen lättar från golvet eller benen rör sig. Vill man göra det svårare så sänk benen (ett eller båda) mot golvet samtidigt som vikten sänks. Med ordentlig vikt så suger det ordentligt i magmusklerna efter en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar