Ett cirkelträningspass hemma i vardagsrummet


Så, den här mammakroppen led fortfarande av en fruktansvärd träningsvärk i benen imorse. Tredje dagen nu med tillhörande "ajajajajaj" direkt jag ska upp eller ner från soffan eller golvet. Puh! Sen plussade vi på en spänningshuvudvärk också. Om jag har två svaga punkter så är ländryggen nummer 1 och axlarna nummer 2. Spänningshuvudvärk fås ju från spända axlar och nacke och den bästa medicinen är att röra på sig och få igång cirkulationen i musklerna. Därför kom jag på den fina idén att lägga in skuggboxning i dagens träningspass.

Minni SOV faktiskt en hel timme idag på förmiddagen så jag hann träna helt ostört. Upplägget såg ut såhär:

Skuggboxning 5 x 30 sekunder
Planka med väderkvarn 30 sek
Hunden 30 sek
Planka med knäindrag 30 sek
Höftlyft 30 sek
Planka med benlyft 30 sek.

allt detta 3 varv.

Boxning var bra även för magen eftersom man involverar magmusklerna mycket om man gör rätt och försöker använda hela kroppen i slagen och inte bara slå med armkraft. Så förutom att få igång axlarna värmde jag också upp magen.
Det märks att mammaMage-appen hjälpt mig med mina inre magmuskler för jag hittade lätt kontakt och bra teknik i hunden, där det gäller att suga in naveln och inte krumma ryggen. Däremot var knäindragen (som mer involverar de yttre magmusklerna)  ingen hit - där fick jag absolut ingen kontakt med magen - däremot fick axlarna jobba hårt.

Sen var jag och Minni på läkarkontroll idag. Roligaste i världen att gå dit med en frisk bebis! Jag är väldigt tacksam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar