träningsplanen

Jag borde gå och lägga mig - men det är ju skönt att bara sitta uppe i tystnaden när Minni somnat. Sommaren började ju på riktigt nu också när Morden i Midsumer kört igång på teven. Älskade sommarmord!

Imorgon blir det inget morgonpass i gymmet utan jag måste få till det senare under dagen. Däremot har jag både måndag och tisdag kommit mig dit. Idag var jag riktigt slut efteråt, jag känner att jag börjar komma in i det nu, pressa lite mera, få fram svetten ordentligt! Jag följer ett program av tre olika pass som jag plitade ner utan att hinna tänka alltför mycket. Det är basövningar som bland annat marklyft, militärpressar och roddar och lite sådana jag tycker är roliga och jag vet jag får bra muskelkontakt i. Jag har kört igenom alla tre nu och de tar mellan 35 och 40 minuter vilket är ungefär det jag orkar med. Jag tycker om styrketräning - men av någon anledning brukar jag tappa tålamodet efter 45 minuter.
Jag har lagt in lite dynamiska stretchar som uppvärmning, samt att jag övar på overhead squat med käpp varje gång. Det här för att öka min rörlighet eftersom jag inte kan komma ner i ett djupt knäböj utan att hälarna åker upp eller ryggen åker fram. Sen avslutar jag alltid med plankor av något slag. Jag ska ännu försöka få in mera magträning - kanske fifflar ihop ett skilt pass för det imorgon. När jag inte tar mitt morgonpass kan jag ju planera träning istället!

Jag ska faktiskt delta i ett träningsläger vi ordnar med taekwondoklubben i helgen. Jane och Kim har lovat ta hand om Minni så jag får delta. Jättesnällt! Jane lovade också att det kommer att gå bra så jag behövde inte räkna in nån minipaus (så ingen utrymningsplan för min del då alltså). Sparring är temat och herregud vad det kommer att bli en utmaning att lägga den här kroppen i rullning för sånt. Det lär ju säkert bli drillar där man ska röra sig snabbt. haha! Det blir väl att köra trippelsportbehåar eller nåt. Kul kommer det hursomhelst att bli!

Tänkte inkludera en gammal träningsselfie som jag hittade just när jag var i grym form (3 år sen) men konstaterar att vi nu inte ska leva på gamla meriter. Det är framåt vi ska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar