Välkommen träningsvärken!


Knäböj med fitnessboll 3x15
Höftlyft 3x15
Utfall 3x8 per ben

Det där gjorde jag igår efter min mammaMage-träning och lite dynamiska stretchar. Idag har träningsvärken växt på mig och jag börjar likställa smärtan i benen med ryggskottet jag hade förra veckan. Fast det här är ju festlig smärta! Träningsvärk hörni! Det var ungefär 700 år sen sist! Wow. Grattis till mig!


Jag har köpt Olga Rönnbergs bok om mammaträning och plockar övningar därifrån, men jag tänker vänta med magövningarna tills jag är klar med mammaMage-appen. Hon bjuder på en uppvärmning med dynamiska stretchövningar också som jag testade igår. Det var nästan förnedrande - jag var så stel och svag. My God! Tur att jag var ensam haha!
Det jag vill just nu är att få in rutinen att träna överhuvudtaget. Det är inte så enkelt alla dagar. Det gäller att lära sig att va nöjd med det man hinner. Ibland kanske jag inte hinner igenom mitt korta program, men huvudsaken något litet blir gjort. Bäckar små tänker jag.

Bilden nedan är från kvällens promenad, som vi tog efter vi varit på info om babysim. Jag tror vi blir yngst i klassen faktiskt. Babysim - det kan ju inte vara annat än kalas!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar