Väcka röven lite


Idag fick jag för mig att göra lite mer efter att jag kört min MammaMage-träning. Jag utökade mitt lätta pass med lite höftlyft och utfall. Inte mycket och ingen extra vikt, men det sved till i musklerna.
Eftersom sätesmusklerna försvagas under graviditeten så är det viktigt att lägga lite krut på dom. Idag var målet att kolla hur läget var, säga hej och njuta lite av muskelkontakten. Det var så kul!!

Jag tänker smyga in lite flera övningar nu. Bara lite i början. Bättre att vara glad över det lilla än att ta vatten över huvudet och sura sen.

Jag är så ivrig, men tycker att min kropp känns stel och svag så det bästa är att testa sig fram hur läget är. Jag hoppas ju verkligen att läget inte är sådär dåligt som den självbild jag målat upp. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar