fredagsmys

Vi har haft en riktig mysig kväll. Lillfröken har varit på ett strålande humör och inte gråtit en enda gång. Vi tog ett kvällsbad också och det här var första gången jag och Kim höll på bli lika våta som hon. Det var så kul! Jag har väntat på det här när hon börjar utforska vattnet.

Jag hann också med ett litet träningspass på kvällskvisten. Jag värmde upp med Olgas dynamiska stretchövningar och sedan gjorde jag mina höftlyft, knäböj och utfall. Jag varierade och gjorde dom i en cirkel idag för att jag inte skulle bli helt uttråkad. Jag hittade min ena kettlebell i hallen också som jag avslutade det hela med raka marklyft och axelpressar. F*n va nöjd man känner sig efter bara ett kort träningspass! (fast min 12-kilos kettlebell var väldigt tung)


Imorgon ska jag och lillfröken flyga till Österbotten. Först från Mariehamn till Helsingfors och sen till Vasa. Med tanke på hur stor händelse det är i mitt nya lilla mammaliv så är jag förvånansvärt lugn. Det står i bokningen att restiden är 4 timmar. Det överlever jag väl. Allt man gör nuförtiden blir en ny upplevelse. Flyga med bebis, gå på cafe med bebis, handla mat med bebis.. små saker som kan bli hur stora som helst innan man gjort dom första gången. Jag ser framemot att ha känslan av världsvanhet sen när jag och lillfröken spatserar på flygfältet i Vanda. En av fördelarna med att resan ensam (vuxen), känslan av frihet.

4 timmar är en drömtid förresten. Biljetten var svindyr men kommer att vara lätt värt istället för dom vanliga 12 timmars resorna med båt och bil.

Så - vi ses i Hirvlax! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar