att fira sin första morsdag


Årets bästa bild om ni frågar mig. Där satt de hjärtanen och pysslade sålänge jag "sov".

En första morsdag. Det är en dag med förväntningar kanske. Jag är mycket nöjd för jag fick ett kort av Såddin. Det är hennes arbetsnamn här hemma. Det härstammar från att jag kallade mig en latasådd när jag var gravid. Jag sade det EN gång och sen har inte Kim slutat kalla mig det. Sen gick det snabbt i arv då..

Men tillbaka till morsdagen. Jag fick frukost på säng av resten av familjen och sen har vi myst här hemma hela dagen. Kim lagade middag och vi dansade på i köket till lite Snoop dog och Biggie-låtar. Sen en skön sovstund på soffan och däremellan lite skype-stunder med mormor och farmor. Såddin har skrattat jättemycket idag. Min morsdagspresent fick jag redan igår.

Vi avslutade dagen med att följa med Kim till bergskyddet och möta upp hela taekwondo-gänget. Där gjorde lillfröken succé också förstås. Jag var glad över att träffa bekanta ansikten jag sett så sällan den senaste tiden. Vi konstaterade jag och några till som inte haft tid att träna på en stund att man blir alltid så glad att komma på våra träningar.  Så är det - inte ofta man går hem från bergskyddet sur och grinig. Det har vi nog ett stort tack till vår familjära stämning. Jag är väldigt stolt över den.

Stolt över att vara mamma är jag också. Även om jag nu inte har fattat att jag är det ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar