att träna sig skakig av kroppsövningar

Jag tog vara på träningssuget jag vaknade upp med idag! Jag har tränat mammaMage, styrketränat och gått en 5 kilometers kvällspromenad.
Jag är nöjd över styrketräningen. Jag har nämligen TÄNKT göra det flera dagar utan att komma till skott. Helst skulle jag få till styrketräning minst 2 gånger per vecka. Det är kontinuiteten i det man gör som ger resultat, det gäller att vara envis och gnata på. Framförallt får man inga resultat om man bara tänker på att man ska göra något. Det försöker jag påminna mig om med jämna mellanrum.

Mitt träningspass idag:
10 minuter med dynamisk stretching från Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor"

Höftlyft med 5 sek. paus i ytterläge 3x15
Knäböj med fitnessboll  3x15
Utfall 3x8 per ben

Sen superset:
Dips på stol 15 st + bicepscurl med gummiband 10 st
x2

Rodd med gummiband 15 st. + axelpressar med gummiband 10 st
x2

I benövningarna jobbade jag väldigt fokuserat och långsamt för att känna att jag fick muskelkontakt och tekniken var korrekt. Det tycker jag man kan tänka på extra när man gör utan vikt för då blir övningarna mycket jobbigare att göra.
Dipsen gick bättre än jag trodde, däremot var axelpressarna en riktig plåga. Det ska vi ändra på! Jag var riktigt skakig i kroppen när jag var klar, vilket jag tar som bekräftelse att jag utmanade mig lite.

Träning är nog livet alltså! Att ha en vältränad kropp är den bästa känslan som finns och dit ska jag. Det är som Paolo Roberto säger: man måste bita ihop under och överkäken och röra på sig regelbundet. Resultat kommer inte av ett träningspass, men gör man flera i veckan och flera veckor i sträck kommer resultaten att synas så småningom.

 


Sugmärken på underarmen är populärt just nu.


Syns inte så farligt mycket men jag var faktiskt rödbrusig när jag var klar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar