29 dagar kvar men vem räknar.






Status: vecka 36, 29 dagar kvar till beräknat datum.

Jag har mammaledigt nu. Eftersom Kim har varit ledig så känns det som att vi bara haft ett långt jullov. Imorgon däremot blir första riktiga vardagen och jag ska pyssla på hemma. Att-göra-listan är jättelång. Jag ska tvätta igenom kläderna i mammalådan, jag ska slipa och spackla i källaren och jag ska börja packa BB-väskan så småningom. Bara sånt.

Jag är lite skeptisk till att det här med mammaledigt blir att ta det lugnare. Så har INTE tempot varit den senaste tiden. Jag har slipat och spacklat så det står härliga till. Men jag har nog tagit det lugnt mellan varven. Jag har min fåtölj och fotpall där jag parkerar mig med jämna mellanrum. Jag ser renoveringsjobbet som nyttig vardagsmotion. Att slipa gör att jag måste aktivera axlarna och armar och det är bra med tanke på att jag lätt får stela axlar och spänningshuvudvärk. Dessutom får jag upp pulsen lite.. inte så svårt med den kroppshydda jag har nuförtiden.

Jag tycker inte att mina gravidkrämpor har blivit värre och jag har mera energi nu än före jul. Det enda som jag märkt skillnad de senaste nätterna är att jag sovit lite sämre. Jag vaknar av att höften värker när jag legat på samma sida för länge. På rygg funkar inte att ligga tillräckligt länge heller så det blir att vända och vrida på sig hela tiden. Jag sover bra mellan svängningarna ännu så jag klagar inte så mycket.


Som ni ser på bilderna börjar det dyka upp lite ledtrådar om att en ny person ska flytta in snart. Kärlek till all familj och vänner som stickat så fina saker. Krokodilen är den senaste gåvan. Hur söt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar